‘Meedenken met de klant en met innovaties verwachtingen overtreffen’

“In deze steeds veranderende arbeidsmarkt blijkt de vraag van de klant meer te worden dan enkel het traditionele uitzenden. Flexpoint heeft er dan ook voor gekozen zich tot ontwikkelen tot de uitgelezen HR-dienstverlener. Door op een innovatieve manier mee te denken en aanvullende diensten aan te bieden bedienen wij onze klanten op een
full-service niveau. We omarmen de allerjongste technologieën en tools, en daarmee onderscheiden we ons van andere bureaus.”

“Uitzenden, daar is het ooit allemaal om begonnen. Dat is onze core business”, aldus Suzan Weerts, regiomanager van de kantoren Venlo, Venray, Cuijk, Weert en Den Bosch (Regio Oost). “Maar met name aan de innovatieve kant hebben we de nodige diensten en tools ontwikkeld waarmee we met de klanten meedenken. Het gaat om het binden, boeien en behouden van de werknemers. In deze tijd moet je dan meer kunnen bieden dan enkel een leuke baan met een goed salaris. Naast de personeelsvraag heeft de klant een steeds grotere vraag naar innovaties. Ook daar willen wij graag waarde aan toevoegen en vooral vernieuwend zijn.”

Digitale oplossingen
Het meedenken door Flexpoint uit zich in digitale oplossingen, vooruitstrevende oplossingen die kostenbesparend kunnen werken. Sharon van Gemert, new business manager regio Oost: “Denk aan simulaties nabouwen voor het inleren van machines, of aan de VR-bril. Of aan het volgen van een safety trainer voorafgaand aan de werkzaamheden. Mensen doen dit in eigen tijd en weten als ze binnen komen op hun eerste werkdag veel meer over de veiligheidsinstructies, VCA en wat te doen bij calamiteiten.

Door enerzijds informatief en anderzijds met game-elementen te werken, leren de medewerkers snel en worden ze ook getoetst.” “Voor onboarding zijn er digitale oplossingen, om meer bekendheid met een organisatie te hebben waar iemand gaat starten, maar ook om medewerkers met regelmaat te updaten met nieuwe informatie. Je kunt dit vervolgens ook borgen voor audits dat medewerkers dit ontvangen, gelezen en begrepen hebben. In plaats van dat zij stapels documenten door moeten nemen, hebben wij voor hen met een partner – een ontwikkelaar van apps en games – een onboarding app ontwikkeld. Op deze manier leren medewerkers spelenderwijs het bedrijf kennen. Zij zien bijvoorbeeld wie hun contactpersoon is, wat het bedrijfsreglement is en hoe de procedures lopen. Zo’n app is maatwerk en hier kunnen allerlei verschillende aspecten in worden meegenomen.”

‘Serious gaming’
Soms hecht een klant er bovengemiddelde waarde aan dat de nieuwe medewerker accuraat is, een minimale handelingsnetheid heeft of een bepaald niveau qua technische kennis en inzicht. Dit werd voorheen op papier of via computer getest, maar kan nu echter allemaal omgezet worden naar een serious gaming app. “Samen met de klant bepalen we welke eigenschappen en vaardigheden belangrijk zijn en dit wordt vervolgens verwerkt in een game. Zo kunnen we aan de voorkant nog beter kunnen selecteren en een positieve candidate experience realiseren.” Het is ook mogelijk ontwikkelassessments af te nemen voor medewerkers in het hogere segment. “Antwoord op vragen als: wat zijn de ontwikkelmogelijkheden en welk potentieel heeft iemand nog? Afnemen kan op individueel niveau, maar ook in teamverband. Een succesvol team bestaat namelijk uit mensen die zich bewust zijn van elkaars talent en merken dat er kracht zit in hun verschillen”, aldus Suzan Weerts.

Méér dan uitzenden
Sharon van Gemert: “Wij proberen iedere dag de verwachtingen van onze klanten te overtreffen. Dat doen we met maatwerk en een innovatieve benadering. Naast alle digitale oplossingen kunnen en doen wij méér dan alleen uitzenden. Zo zijn wij momenteel bij een aantal klanten ‘partner’ in het opzetten van een employeer branding campagne. Daarmee creëren we meer naamsbekendheid voor de klant. Een van de doelen daarvan is meer medewerkers werven.”

Dit alles past in het streven naar een vooraanstaande rol als internationale HR-dienstverlener. Die wil Flexpoint eerst en vooral op de arbeidsmarkt in België en Nederland verwerven. In Cuijk is Flexpoint in 2015 gevestigd en heeft er in korte tijd een sterke naam weten op te bouwen. De bedrijven binnen de Flexpoint Group zijn actief in uitzenden, detacheren, werving & selectie, loopbaanbegeleiding, outplacement, payrolling en HR-consultancy.

www.flexpoint.nl