Met de websites en online marketing van Premium Online willen eigenaren Daan Goossens (31) en Harm Hendriks (38) waarde toevoegen aan bedrijven en organisaties. De ondernemers zijn klaar om een nieuwe fase in te gaan.
Ze ontwikkelen websites en webshops, draaien online marketingcampagnes en beheren het feed management en emailcampagnes voor bedrijven. Met succes. En dat blijven ze ook doen. Tegelijkertijd staat Premium Online in de startblokken om een volgende stap te maken. ”Het draait wat ons betreft allemaal om iets toe te voegen aan een bedrijf of organisatie”, zegt Hendriks. “Met onze diensten willen we nog meer waarde aan onze klanten bieden. Daarvoor zijn we een aantal zaken aan het ontwikkelen die nu vorm beginnen te krijgen.”
De basis daarvoor zijn goede websites en marketingcampagnes. Daaromheen komt nog meer aandacht voor bijkomende zaken. “Een dashboard waarop bezoekersaantallen te zien zijn, rapportages over de resultaten van een site en inzicht in updates, beveiliging en prestaties”, somt Goossens op. “Dat wordt lang niet door alle webbouwers gedaan.” Daarmee ontwikkelt Premium Online zich tot een bedrijf dat het steeds beter voor de klant geregeld heeft. “Doordat we deze services deels geautomatiseerd hebben, kunnen we sneller schakelen en een nog betere support bieden”, zegt Goossens.
Professionele partij
”Tegenwoordig heeft elk bedrijf een eigen site. Vaak zijn wij de tweede of derde webbouwer voor een klant en een bewuste keuze om met een professionele partij samen te werken”, zegt Hendriks. “De afgelopen tijd hebben we ook ingezet op het overnemen van het beheer van bestaande websites. Om klanten die niet direct een nieuwe site nodig hebben op een laagdrempelige manier kennis met ons te laten maken.”
En er is meer. Bedrijven krijgen altijd kosteloos uitleg of antwoord op vragen en ook gaat Premium Online klanten trainen in het beheer van een site en social media. Ook komen er video’s met uitleg en instructies over hoe de klant zelf eenvoudig een aanpassing of bewerking kan doen. “We krijgen vaak dezelfde vragen”, zegt Goossens. “Op deze manier kunnen klanten dat altijd terugkijken.”
Zichtbaarheid
We staan dicht bij de klant, stellen de eigenaren van Premium Online. “We hebben allebei aan de klantzijde gezeten. Vaak is de begeleiding niet goed en geven bureaus weinig inzicht in waarvoor betaald wordt”, zegt Goossens. “Door de service op alle punten zo goed mogelijk op te pakken streven we naar een tevredenheid van honderd procent en maximale zichtbaarheid van het resultaat. Dat is ons onderscheidend vermogen.”
Premium Online verzorgt voornamelijk passende websites en marketingcampagnes voor ondernemers uit het mkb. Daarbij past een houding die niet hoogdravend is. “Het klinkt als een cliché, maar we zijn eerlijk, direct en houden van normaal doen”, zegt Hendriks. “Wij zitten vaak direct met de ondernemer aan tafel en kunnen daardoor snel handelen.” Naast beter inzicht voor klanten werkte Premium Online ook aan een betere zichtbaarheid van het eigen bedrijf, met een kantoor in hartje Groesbeek. “Dit is groter, goed toegankelijk en geeft meer zichtbaarheid”, zegt Hendriks. “Klanten kunnen makkelijk binnenlopen, waardoor we nog toegankelijker zijn.”
Bouwstenen
Premium Online bestaat inmiddels drie jaar, maar Hendriks en Goossens werken al negen jaar samen. Ze leerden elkaar kennen in loondienst bij eerst een handelsonderneming en later een grote webshop voor elektronica. Bij de laatste werkgever wonnen ze in 2018 de Shopping Award voor snelst groeiende webshop van Nederland. “We zijn voor onszelf begonnen om mensen en bedrijven op onze eigen manier verder te helpen. Op informele wijze, niet lullen maar poetsen. Op die bouwstenen is Premium Online ontstaan en verder uitgebouwd”, zegt Hendriks.
Dat blijven ze doen. “Dit is een prettige manier van werken. Klanten komen vaak via via bij ons terecht, waardoor we snel een goede verstandhouding hebben. We hebben niet slechts een commerciële relatie van klant tot leverancier”, zegt Hendriks, die voorlopig vast wil houden aan hetzelfde segment. “We waken er voor om daar van af te stappen en willen vooral optimaliseren wat we al doen.” Dat wil niet zeggen dat het klantenbestand niet kan en mag groeien. “In het segment waar wij ons op richten zit nog absoluut groei”, meent Hendriks. “Groesbeek en directe omgeving is een bedrijvige regio. Op termijn willen we meer klanten gaan bedienen en onze service perfectioneren.”
Premium Online
www.premiumonline.nl