In oktober vorig jaar gooide Tamara Swartjes-van Dongen het roer om. Als ervaren arbeidsbemiddelaar wilde ze meer toegevoegde waarde bieden op strategisch niveau. Met haar nieuwe bedrijf Compass Strategic Recruitment is ze van betekenis voor werkgevers met complexe HR-vraagstukken.
Employer branding is een van haar speerpunten. “Werkgevers willen talent beter vinden, boeien en binden. Een sterke employer brand (werkgeversmerk) is steeds belangrijker geworden. Dat vraagt om een andere benadering van recruitment, met meer aandacht voor marketing en inzet van technologie. Op dat snijvlak adviseer ik werkgevers.”
Zichtbaarder worden
Die expertise zet Tamara nu in als interim-adviseur bij Envalue Real Estate, Van Grunsven Groep en Gebr. Janssen. “Mooie bedrijven die zichtbaarder willen worden als werkgever en daarvoor buiten de lijntjes durven kleuren. Als strategisch adviseur help ik ze om de juiste koers te varen, zodat ze talent blijven aantrekken.”
Meer impact maken geeft energie
Wat heeft deze nieuwe uitdaging Tamara tot nu toe gebracht? “Ik heb geleerd om meer op mijn gevoel af te gaan, om te focussen op wat ik leuk vind. De essentie van mijn werk is hetzelfde gebleven: mensen verbinden. Maar ik kan nu meer impact maken, écht bijdragen aan de groei van een organisatie. Dat geeft me veel energie. Ik ben dus blij dat ik de stap heb durven zetten.”