Never a dull moment bij Wux
Yannick Vendelmans (l.) en Dave Vlaar.
Wux beleefde in de ruim veertien jaar van zijn bestaan nog nooit een ‘dull moment’. Het Cuijkse full service internetbureau verzorgt projecten van a tot z: van advies tot zoekmachine-optimalisatie. Wux weet: een avontuur in het digitale landschap is chaotisch, zwaar en enorm uitdagend. Met de juiste mensen aan boord wordt dat avontuur alleen maar beter en mooier. Een nieuw voorbeeld uit Wux’ rugzak zijn de websites Boekskes.nl en Kinderboekjes.nl. Beide sites zijn door Wux ontwikkeld in opdracht van Dave Vlaar. Wux voert er ook de marketingactiviteiten voor uit. Denk aan SEO en beheer van social media.
Bij Wux begint elk traject met advies. Daarna volgen de vormgeving, het bouwen en vullen van de website en het zorgen voor marketing en betere vindbaarheid met zoekmachine-optimalisatie. Wux past dit toe op websites, e-commerce/webshops en op maatwerk software voor automatisering. Met een team van inmiddels ruim twintig specialisten, ieder met een eigen taak en daardoor een enorme onderlinge samenwerking. Dat maakt de club alleen maar hechter.
De klant profiteert
Wux steekt veel tijd in het ontdekken en implementeren van de nieuwste technieken om zo bij de tijd te blijven. Men zoekt voor klanten uit hoe men AI, zoals ChatGPT en Machine Learning, het beste kan inzetten en wat dit betekent voor de toekomst van het internet. Door bijvoorbeeld gebruik van AI in de ontwikkelprogramma’s kan Wux sneller maatwerk- websites en -applicaties bouwen. Daarnaast kan men het inzetten voor automatische generatie van content en beeldmateriaal, zoals het uitwerken van marketingcampagnes.
Yannick Vendelmans benadrukt dat Wux goed is in het bedenken, uitwerken, opzetten en laten groeien van websites. Wux maakt enkel websites die toegevoegde waarde hebben voor het internet. “Waarom doen websites van onze klanten en partners het zo goed online? Door de juiste combinatie tussen zoekmachine-optimalisatie, technische hoogstandjes en gebruiksvriendelijkheid. Als klein team kunnen we dit omdat we alles maximaal optimaliseren en automatiseren.” Van die innovatieve kennis profiteert elk van onze klanten.
Nieuwe impuls
Ondernemer Dave Vlaar klopte zo’n twee jaar geleden aan bij Wux. Zijn site Boekskes.nl, waarop abonnementen voor kinderboeken worden verkocht, was toe aan een nieuwe impuls. “De samenwerking is heel breed: Wux biedt een totaalpakket met veel mogelijkheden waarbij mijn wensen goed zijn vertaald in het ontwerp van de website”, vertelt de ondernemer, die de passie voor kinderboeken van zijn vader kreeg doorgegeven. Deze verkocht abonnementen voor een boekenclub. Op de traditionele manier, via persoonlijk contact. Dave Vlaar ging een stapje verder: “Wat als ik het concept dat mijn vader ooit had, online ga uitrollen?”
“Concurrenten doen dit nog steeds via callcenters, dus mijn aanpak was nieuw. “Velen dachten dat verkoop van abonnementen online niet zou werken; het fysieke gevoel erbij zou te belangrijk zijn. Niemand zou op die manier een abonnement willen waar hij of zij aan vastzit. Welnu, het tegendeel blijkt inmiddels. We versturen volop pakketten en dat triggert mensen tot meer. We zorgen ervoor dat we altijd verrassen. Ik moet zeggen: een absoluut USP van ons is het feit dat abonnementen online kunnen worden opgezegd zonder opzegtermijn. Bovendien zorgen we er zelf voor dat abonnementen qua samenstelling meegroeien met de leeftijd van het kind.”
De belevingswereld in…
Wux bouwde voor Boekskes.nl een compleet nieuwe site. Daar bleef het niet bij, want inmiddels is er ook Kinderboekjes.nl, waarmee losse kinderboeken verkocht worden. “Wux regelt voor beide sites alle techniek erachter, van koppeling met het CRM tot bol.com-integratie”, vertelt Yannick Vendelmans. “En we spelen ook sterk in op de beleving. De site moet overtuigen. Een abonnement is online inderdaad lastiger te verkopen dan in een persoonlijk contact. Dus leggen we met onder meer een speciaal gemaakte video precies uit hoe alles werkt. Op een speelse manier, want dat hoort bij deze doelgroep. Over dat direct opzeggen: dat kan met één druk op de knop, ook dat was een belangrijke voorwaarde van Dave.”
“We hebben ontworpen, gebouwd en zijn voortdurend aan het optimaliseren om zoveel mogelijk verkeer via Google binnen te halen. We houden de social media bij: we creëren posts en elke maand schrijven en plaatsen we de artikelen voor de nieuwssecties en blogs. Ook de productteksten worden door ons geschreven. Daarbij is onderhoud belangrijk, want Kinderboekjes.nl bijvoorbeeld is themagevoelig: zo is er een kerstthema dat automatisch geactiveerd kan worden tijdens de feestdagen. Wij mogen hier heel creatief in zijn. We trekken de ouders de belevingswereld van het kind in.”
“Dave draait vertrouwt op onze denkwijze en expertise. We kunnen hier bij Wux echt doen zoals we vinden dat het het beste werkt.” Inderdaad, never al dull moment…
“We ontwerpen, bouwen en optimaliseren”