OOvB adviseurs en accountants neemt EvA overOOvB adviseurs en accountants neemt EvA overOOvB adviseurs en accountants neemt EvA overOOvB adviseurs en accountants neemt EvA over
  • Land van Cuijk
    • Regio info
    • Vacatures
  • Ondernemersinfo
    • Vestigingsklimaat
    • Bedrijventerreinen
    • Bedrijfshuisvesting
    • Gemeente bedrijfscontacten
    • Netwerkorganisaties
  • Redactioneel
    • Artikelen
      • Categorie
    • Columns
    • Korte zaken
  • Agenda
  • Over InZaken
    • Bedrijfsplatform
    • Magazine
      • Online lezen
      • Redactie
      • Adverteren
    • Uitgeverij
      • Andere activiteiten
      • Verbinden
      • Beurzen
    • Contact
✕

OOvB adviseurs en accountants neemt EvA over

Categorieën
  • Artikel
Tags

OOvB adviseurs en accountants versterkt haar regionale positie in de Brabantse Peel door de overname van administratiekantoor Eenheid voor Administratie (EvA) uit Sint-Anthonis. De overname is het logische gevolg van de samenwerking tussen de twee kantoren, die ruim twee jaar geleden is op­gestart. EvA gaat per 1 januari 2021 verder onder de vlag van OOvB adviseurs en accountants.

Samenwerking twee jaar geleden opgestart

OOvB adviseurs en accountants heeft vestigingen in Wijchen, Cuijk, Wanroij, Heesch en Uden. Dagelijks staan ruim honderd professionals kleinere en middelgrote mkb’ers en agrarische bedrijven bij in financiële administratie, fiscaliteit, financiering, salarisverwerking, juridische zaken en subsidieadvies. Franklin van de Langenberg: “Een jaar of drie geleden zijn we met elkaar in gesprek geraakt. OOvB is erg lokaal betrokken en altijd op zoek naar goede mensen en een bredere klantenportefeuille.”

“Het directieduo van EvA – Willy Willems en Tiny Wouters – ging nadenken over hun pensionering en realiseerde zich dat OOvB het beste past bij hun zienswijze. Andersom zijn wij van mening dat wij voor hun klanten van meerwaarde kunnen zijn. Het kantoor is immers bescheiden in omvang en op het vlak van specialistische kennis kunnen wij zeker waarde toevoegen.”

‘Kennismakingsperiode’

Ron van Bree vervolgt: “Tijdens de ‘kennismakingsperiode’ voerde OOvB voor EvA al diverse juridische, fiscale en accountancy-technische werkzaamheden uit. Op die manier raakten beide kantoren ook op het personele vlak alvast gewend aan elkaar. Zo kon bij EvA het gevoel groeien dat hun keuze voor OOvB de beste is. Dat is ook voor ons prettig én belangrijk, want natuurlijk willen ook wij de beste mensen op de beste plek.”

Inmiddels is de integratie voltooid. Sinds 28 november voeren alle acht mede­werkers van Eenheid voor Administratie hun werkzaamheden uit vanuit het OOvB-kantoor in Wanroij. Ook het directieduo van EvA blijft betrokken en heeft de werkzaamheden voortgezet vanuit de Wanroijse vestiging.

Een zetje geven

Wat merkt de klant van EvA van de overname aan het begin van het nieuwe jaar? Los van nog beter onderbouwde en mogelijk ruimere adviezen, niet direct heel veel, voorziet het tweetal. “Voor het merendeel werken we met dezelfde software en programma’s, dus die overgang gaat zo geruisloos mogelijk”, stelt Ron van Bree vast. “En de overgangsdatum van 1 januari is ook daarom prettig, omdat we dan meteen met het ‘seizoen’ van de jaarrekeningen starten. We zijn dan als team al aardig ingespeeld.”

Heeft OOvB nog advies aan ondernemers in deze tijden? Franklin van de Langenberg: “Het meest belangrijk is grip houden op je eigen business. Denk in scenario’s en kijk niet teveel naar je buurman waar het misschien slecht mee gaat. Vertrouw op je eigen activiteiten en kwaliteiten. Het helpt zeker als je daar een sterke adviseur bij hebt, die je als partner adviseert.” Ron van Bree vervolgt: “Daar kunnen wij een rol in spelen; we hebben niet voor niets langdurige relaties in onze portefeuille. Wij kunnen ondernemers ‘lezen’ en hun een zetje geven, waar nodig.”

Franklin van de Langenberg (links) en Ron van Bree.

“Ondernemers een zetje geven, waar nodig”

www.oovb.nl

 

 

Delen

Gerelateerde artikelen

Lokale ondernemers leggen eer in hun werk


Lees meer

‘Circulair bouwen is onze intrinsieke motivatie’


Lees meer
REDACTIONEEL
ALLE
ARTIKELEN
COLUMNS
KORTE ZAKEN

  • WELKOM
  • MAGAZINE
  • NETWERKACTIVITEITEN
  • VESTIGINGSKLIMAAT
  • OVER ONS
  • ADVERTEREN
  • COLOFON
  • ALGEMENE VOORWAARDEN
  • DISCLAIMER
  • CONTACT
  • InZAKEN
  • Robert Hermens
  • Udensedijk 35
  • 5451 PK Mill
  • E: info@inzaken.nl
  • T: 06 55 34 03 24
© InZaken.nl
Design: Maek | Website: Premium Online
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat we je de best mogelijke ervaring op onze website kunnen aanbieden. Als je doorgaat met het gebruiken van de site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.AccepterenPrivacybeleid