Column Anton Loeffen: LOL, maar dan andersColumn Anton Loeffen: LOL, maar dan andersColumn Anton Loeffen: LOL, maar dan andersColumn Anton Loeffen: LOL, maar dan anders
  • Land van Cuijk
    • Regio info
    • Vacatures
  • Ondernemersinfo
    • Vestigingsklimaat
    • Bedrijventerreinen
    • Bedrijfshuisvesting
    • Gemeente bedrijfscontacten
    • Netwerkorganisaties
  • Redactioneel
    • Artikelen
      • Categorie
    • Columns
    • Korte zaken
  • Agenda
  • Over InZaken
    • Bedrijfsplatform
    • Magazine
      • Online lezen
      • Redactie
      • Adverteren
    • Uitgeverij
      • Andere activiteiten
      • Verbinden
      • Beurzen
    • Contact
✕

Column Anton Loeffen: LOL, maar dan anders

Categorieën
  • Column
  • ICT Anton Loeffen
Tags
  • anton loeffen
  • column
  • gamen
  • jongeren
  • ontwikkeling
Anton Loeffen - ©BerryPoelen.

Veel ouders maken zich ongerust over hun gamende kinderen. Dat kan toch niet goed zijn, de hele dag met een koptelefoon op achter een beeldscherm zitten? Ze moeten buiten spelen met andere kinderen. Dat is veel beter voor hun sociale ontwikkeling. Het stereotype beeld van de gamer is de obese puber die zich afsluit van de wereld en leeft op Cola, RedBull, M&M’s en Doritos. Hoewel gamen onder pubers ongekend populair is, blijkt de grootste groep gamers tussen de 18 tot 35 jaar. Over het algemeen mensen die goed ontwikkeld zijn, een sociaal leven en een baan hebben. Waar ga je anders die Playstation4 en dure games van betalen? Uit onderzoek blijkt bovendien dat gamen niet alleen de prestaties maar ook de structuur van de hersenen verandert. Op eenzelfde manier als bij lezen, piano spelen, navigeren en schaken.

De spellen van tegenwoordig vereisen evaluatie, analyse en creatie. Competenties die op school amper aandacht krijgen. Want daar ligt de nadruk op onthouden, begrijpen en toepassen. Daarnaast moet je veel spellen groepsgewijs spelen. Om te winnen is samenwerken nodig. Daarom gebruiken gamers Discord, een soort WhatsApp, om met teamgenoten te overleggen. Dat leidt weer tot online vriendschappen. Al met al een best sociale bezigheid, dat gamen. Gamen is een echte sport aan het worden. Er gaat al twee miljard dollar om in de snel groeiende eSports business. Online-gamingwedstrijden worden door miljoenen mensen gekeken op YouTube of Twitch. League of Legends (LOL) is een van de meest populaire online games, met 27 miljoen dagelijkse spelers. Hun jaarlijkse kampioenschap biedt meer dan vijf miljoen dollar prijzengeld. Misschien moet je die puber toch maar even niet achter zijn beeldscherm wegjagen.

Delen

Gerelateerde artikelen

‘ERKENNING GEEFT ONS HEEL VEEL ENERGIE


Lees meer

Nauwere samenwerking MAAY drukwerk en Philipse reclame


Lees meer
REDACTIONEEL
ALLE
ARTIKELEN
COLUMNS
KORTE ZAKEN

  • WELKOM
  • MAGAZINE
  • NETWERKACTIVITEITEN
  • VESTIGINGSKLIMAAT
  • OVER ONS
  • ADVERTEREN
  • COLOFON
  • ALGEMENE VOORWAARDEN
  • DISCLAIMER
  • CONTACT
  • InZAKEN
  • Robert Hermens
  • Udensedijk 35
  • 5451 PK Mill
  • E: info@inzaken.nl
  • T: 06 55 34 03 24
© InZaken.nl
Design: Maek | Website: Premium Online
      We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat we je de best mogelijke ervaring op onze website kunnen aanbieden. Als je doorgaat met het gebruiken van de site, gaan we er vanuit dat je ermee instemt.AccepterenPrivacybeleid