Haast iedereen die ik ken maakt wel lijstjes. Boodschappenlijstjes op een kladje, actielijstjes in een notitieboekje of steeds vaker met behulp van een app. Een van de meest populaire apps was Wunderlist. Zoals velen gebruikte ik Wunderlist voor het bijhouden van m’n boodschappenlijstje, huishoudelijke zaken, zakelijke taken, cadeau ideeën, handige links etcetera.
Het fijne was dat Wunderlist de lijstjes synchroniseerde tussen mijn laptop, iPad en iPhone. Kortom, het maakte niet uit op welk apparaat ik aan het werk was. Had ik een ingeving, dan gooide ik het op Wunderlist. Nog handiger was dat je lijstjes kon delen met anderen. Zo deelden mijn vrouw en ik de boodschappenlijst. Wie ook de boodschappen deed, we hadden ieder altijd de meest actuele boodschappenlijst bij ons.
Wunderlist, een gratis app, werd zo populair dat het in 2015 werd gekocht door Microsoft voor een bedrag rond de 200 miljoen. Microsoft hield Wunderlist in de lucht en bouwde onderwijl haar eigen app: Microsoft To-Do.
Eerlijk is eerlijk, Microsoft To-Do is zelfs beter dan Wunderlist. Het heeft alle voordelen van Wunderlist plus de naadloze integratie met je Outlook en Teams. Stel, je vindt een mailtje belangrijk en zet daarom een vlaggetje aan. In To-Do ontstaat automatisch een lijstje met alle mailtjes die je gevlagd hebt. Ontvang je een mailtje dat de verzender als belangrijk heeft aangemerkt, dan komt het automatisch in je lijstje ‘Belangrijk’ terecht. Wordt er in de Teams planner een taak voor je gepland, dan zie je die bij je Taken lijst in To-Do.
Kortom, Microsoft To-Do proberen is het volgende item op je checklist.
Meer weten over de Smarter Workplace?
Anton Loeffen
CEO Eshgro
Eshgro
T 0485-47 61 93
a.loeffen@eshgro.nl
www.eshgro.nl